Laupäev, 15.04.2017
12:00 Avatud rada
Pühapäev, 23.04.2017
12:00 Põhisõit 41km
12:10 Lastesõidud (Tillusõit N/M6 - 400m; Lastesõit N/M8, 10 - 1000m). Lastesõitudele registreerimine
13:15 Noorte- ja Matkasõit 18km
Autasustamine
Rajakaart (NB! uuenenud!)
Alutaguse Rattamaratoni rajakirjeldus (NB! uuenenud!)
Faktid
Põhisõidu raja pikkus ca 41 km, Noorte- ja matkasõit ca 18km
Uued lõigud võrreldes 2016 - ca 2km
Singlid metsas 4,8 km
Põlevkivikarjääris olev kivine lõik kokku 9 km, millest 3,4 km nõudlikku kivist singlit
Turbasel pinnasel 2,2 km
Ida-Viru eri ehk “parooda” 2 km
Endine raudteetamm - 700 m
Asfalt (jah, meil on seda ka rullirajal) … 500 m
Ja ülejäänud ca 20 km on suusarada ja metsateed
Start toimub ühel kahest paarisajameetrisest asfaldilõigust, mis sellel rajal. Lumi peaks siin kõige varem ära sulama, kui päike asfaldini jõuab ;)
Pöörame suusarajale ja esimesed 2 km kulgevad mööda laia suusarada
2km kohal üleseljapööre vasakule ja liigume Liivjärve suunas ja väikse kaarega järvest möödudes jätkame mööda suusarada, kus ees ka paar kiiret laskumist ja põntsu ehk väikest tõusukest.
5 km kohal on 2 tõusu Alutaguse Seikluspargi kõrval, teisel asub ka Vytautase fotopunkt (naerata!) millele järgneb terav üleselja vasakpööre
Liivane (NB!) laskumine vanale suusarajale
5,5 km kohal saab 500 m jooksul tunda, mida tähendab “parooda” ehk suured paekivid tavapärase killustiku asemel, millega siinkandis metsateid kaetakse, et nendel rasketehnika sõita saaks. Pea vastu, seda ei ole palju ja oledki tagasi laial suusarajal.
6,1 km liigume mööda tuleohutuse tarbeks randaalitud metsateed. Ei ole kõige lihtsam, raputab korralikult. Kuiva ilmaga tolmab ka, aga sel aastal seda mure ei ole. 1 km möödudes läheb see üle kiiremaks metsateeks.
8,8 km enne teeületust keerab Noorte- ja Matkasõit vasakule, kus neid ootab ees eraldi rajalõik, kuniks nad TP3-s Põhisõidu rajaga ühinevad
10 km möödume Martiska järvest, kus tõenäoliselt on ka juba aprillikuus tunda grillilõhna ja näha pidutsevat lähilinnade rahvast. Keerame vasakule metsarajale.
10,6 km vasakpööre ja veidi liivane laskumine. Edasi taas metsa singlile.
11,1 km lõbus singel metsasihil mööda RMK matkarada, mis viib vahepeal laiemale sihile ja edasi Ahnejärve juurest mööda mööda kitsamat rada. Ka siin võib kohata kohalikke värske õhu nautlejaid.
14,1 km läheb singel õige huvitavaks ja laiema lenksuga sõitjatel võib kohati kitsaks minna. Korraks suusarajale tagasi, kus mõnel tõusul võib kergemaid käike või lausa jooksusammu vaja minna ja singlile tagasi.
15,9 km korraks kruusateele ja vasakpööre metsarajale, mis peatselt kiirele metsateele viib.
17,6 km kaar ümber Haugjärve ja RMK matkarajale. Singel, juurikad, kraavid, mättad Raudi kanali ääres ja tagasi kruusateele.
18,6 km TP1. Enamusel on vist siin veel selline hoog sees, et ei pane tähelegi. Rada on kaval, lõpp on kordades nõudlikum kui algus ja soovitan tankida. Ees ootab
Section 1: “parooda eri” ehk 1400 m raputusi mööda suurte kividega pinnatud teed, mis mullu sügisel siia alles veeti ja mis veel loodusnähtuste poolt korralikult laguneda pole jõudnud. Pea vastu, see on kõige pikem lõik, kus seda sõita tuleb!
20,2 km paroodatee lõppedes võta hoog üles, üks väike järsak ootab ees. Edasi keerutab rada mööda suusarada - metsateed.
22,6 km madalam ja pehmem koht, jõeületus ja sild. Siin on talvel ikka hundijälgi nähtud
Edasi tuleb pikk sirge metsateel, kus 23,3 km peal vahefinish. Paistab kaugelt, kui raudu peab vahetama.
Peale VF 2 kurvi ja uus TP2, et enne turbaraba ja karjääri väike turgutus võtta
24,1 km peale TP-d keerame paremale ja algab
Section 2: Turbamülgas 1. väikese metsaraja järel jõuame turbaväljadele. Kes jõuab, vaatab paremal avanevale vaatele, kus ühes pildis nii turbaväljad kui kaevandused kui ka taamal paistvatele Eesti Energia elektrijaama korstnatele. Aeg selfie jaoks.
Üsna tehniline kilomeeter mööda turbast teed, kus märjematest kohtades möödalaveerimine nõuab hoolikat ettevaatamist ja olukorra hindamist. Kel jalga, teeb siin vahet! Mida kauem ööd külmad, seda tahkem see lõik püsib!
26,1 km peal tuleb 40 m pikkune veetakistus üle settebasseini. Sügavamas kohas on vett max 15 cm, enamasti ca 5 cm. Ettevaatlikult sõites saab kuiva jalaga üle. Hoia paremale, sest seda lõiku läbime sel korral kaks korda!
Edasi ootab ees 7,5 km karjääri kivisel pinnal, millest 3 km tehnilist singlit. Kivid on karmid, liiga õhukest rehvi ei armasta. Mullu juurde lisatud lõigud võiksid juba paremini läbitavad olla.
Esimene karjäärikilomeeter on lai kruusatee, sekka mõni suur veelomp. Edasi vastistutatud mändide vahelt läbi ja kivitee jätkub.
28,1km laskumine laiale karjääri teenindusteele ja otse edasi, nagu kõige esimesel maratonil. Kaks kolmenoolelaskumist jutti, kuna lahtised kivid, ettevaatust!
Jätkame mööda karjääri teenindusteed. Saab selga sirutada ja lonksu võtta.
29km ühe järsu lõiguga, aga muidu lauge ja mõnus tõus kivisel teel, kus ka lahtiseid kive
30 km vasakpööre rulluvale metsa väljaveoteele, vahepeal kivine laskumine ja tõus. Lahtised kivid, aga tugevad ja osavad sõidavad sellest üles!
31,5 km ohtlik laskumine alla kaevanduse teenindusteele ja kilomeeter kiiret teed. Saab lonksu juua võtta.
38 km tõus ja
Section 4: Rock Garden. Viivikonna karjääri moodi. Fati ja FS omanikud muigavad. Paari aasta pärast on see kindlasti palju kiiremini sõidetavam, me mullu alles tegime selle!
33,5km ohtlik laskumine kaevanduse teenindusteele ja kiire kilomeeter, peale mida jõuame tagasi turbale, kus ees ootamas turbane tee tagasi veetakistusele.
Peale seda veel napp kilomeeter niiskel metsateel ja jõuame TP3 36,3 km-l. Siin ootavad lisaks jookidele ka varurehvid ja loodetavasti ka muusika ja teadustaja reibas hääl. Noorte- ja matkasõidu rada ühineb Põhisõidu rajaga.
Edasi 700m “briketilõiku” ehk liigume mööda kunagist turbatööstust teenindanud raudteetammi. Raputab, nagu rongiga! Osad liiprid on veel maasse jäänud. FS ja fätimehed naeravad.
37km peal läheb kiiremaks
38km peal hüvastijätt turbaga, läheb niiskemaks, kuna liigume raba servas ja praeguse ilmaga tuleb ette vaadates otsida tahkemaid kohti.
39,5km taas kõvemal pinnasel ja siin peaksid kuulma juba staadioniteadustaja häält. Õige, finish on väga lähedal! Üks pikk laugelt tõusev sirge ja otse edasi mööda laugelt tõusvat sirget.
Käes on lõpukilomeeter, mis liigub vastupidi suusarajaga. Lai ja viimane võimalus oma koht paika panna!
Vahetult enne finishit viimane laskumine ja kontranõlv, millele järgneb hüpe. Paremalt saab mööda sõita.
Finish!
...