Et En

4. Alutaguse Rattamaraton

Toimumisaeg
L 28.04.2018
Toimub
Alutaguse Puhke- ja Spordikeskus Eesti, Alutaguse Puhke- ja Spordikeskus
Spordiala
Maastikurattasõit
Distantsid
12:00 Põhisõit, 42 km
13:15 Noorte- ja matkasõit, 19.5 km
Korraldaja
Mittetulundusühing Alutaguse Maraton
Kontakt
Tiit Pekk, +3725083747, tiit@pekk.ee
Kodulehekülg

Ajakava

Laupäev, 28.04.2018

 

12:00 Põhisõit 42km LIVE TULEMUSED

 

12:10 Lastesõidud (Tillusõit N/M6 - 400m lihtne ring; Lastesõit N/M8, N/M10 - 1000m tehnilisem ring).

 

13:15 Noorte- ja Matkasõit 19,5km

 

Autasustamine

Rajakirjeldus

Staadionikaart

 

4. Alutaguse Rattamaratoni rajakirjeldus

 

Faktid

  • Põhisõidu raja pikkus 42 km, Noorte- ja matkasõit 19,5 km
  • Uued lõigud võrreldes 2017 - ca 4,5 km mõlemi raja peale kokku
  • Singlid metsas 4,7 km
  • Põlevkivikarjääris olev kivine lõik kokku 7 km, millest 3,5 km nõudlikku kivist singlit
  • Turbasel pinnasel 2,2 km
  • Ida-Viru eri ehk “parooda” 1,5 km
  • Endine raudteetamm - 700 m
  • Asfalt (jah, meil on seda ka rullirajal) … 500 m
  • Ja ülejäänud ca 20 km on suusarada ja metsateed

 

Start toimub raja ainukesel asfaldilõigul.

Pöörame suusarajale ja esimesed 2 km kulgevad mööda laia suusarada.

1,8 km kohal üleseljapööre vasakule ja liigume Liivjärve suunas ja väikse kaarega järvest möödudes jätkame mööda suusarada, kus ees ka paar kiiret laskumist ja põntsu ehk väikest tõusukest.

5 km järel on 2 tõusu Alutaguse Seikluspargi kõrval, teisel asub ka Vytautase fotopunkt (naerata!) millele järgneb terav üleselja vasakpööre.

Liivane (NB!) laskumine vanale suusarajale ja liigume otse lõunasse.

6,2 km liigume mööda tuleohutuse tarbeks randaalitud metsateed. Ei ole kõige lihtsam, raputab korralikult. Kuiva ilmaga tolmab ka, aga sel aastal seda mure ei ole. 1 km möödudes läheb see üle kiiremaks metsateeks.

8,6 km enne teeületust keerab Noorte- ja Matkasõit vasakule, kus neid ootab ees eraldi rajalõik, kuniks nad uuendusena veetakistusel Põhisõidu rajaga ühinevad.

 

NOORTE- ja MATKASÕIDU ERALDI OSA

Rada kulgeb edasi vastupidi suusarajale mööda metsateed, vahepeal on üks uus lõik, kus liikumine vaevalisem. Vaade vasakule ...järvele.

Korraks paroodale. See on Ida-Viru eripära. Pea vastu, seda on 700 m ja rohkem siin rajal seda ei ole!

Tagasi ilusale metsateele, parempööre ja algab uus lõik

50m mööda veel pehmevõitu metsa ja purre üle kraavi

Edasi esimene kokkupuude turbaga ja selle lõpus veetakistus! Saame korraks Põhisõiduga kokku.

Veetakistusel on vett on ca 40 m jagu. Sügavamas kohas takistuse alguses ja lõpus on vett max 12-15 cm, enamasti ca 5 cm. Ettevaatlikult sõites saab kuiva jalaga üle.

Pöörame vasakule ja laseme Põhisõidu omadel karjääriringile minna.

Pea kilomeeter liivast rajakest ja liitume Põhisõiduga nende 35 km-l. Edasi vaata altpoolt

TP ootab 14,3 km peal. Sealt jääb lõpuni 5km.


 

PÕHISÕIT JÄTKUB

8,6 km peale Noorte- ja Matkasõidust lahkuminekut tuleb uus lõik. Otse ja peale pehmema koha ületust näed ees Jaala järve. Parempööre künkale ja üks ilus singel. Selle vaate pärast sai see uus lõik tehtudki

Mööda metsateed, parempööre ja tagasi sinna, kust lühemast rajast lahku mindi.

10,6 km ning vasakpööre sihile ja Kuradijärve singel RMK rajal. Loodan, et need 800m on seda väärt. Midagi kuratlikku seal ei ole, lihtsalt mõnus

11,8 km möödume Martiska järvest, kus tõenäoliselt on ka juba aprillikuus tunda grillilõhna ja näha pidutsevat lähilinnade rahvast. Keerame vasakule metsarajale.

12,3 km vasakpööre ja veidi liivane laskumine. Edasi taas metsa 1,2km pikkusele singlile.

14,7 km lõbus singel metsasihil mööda RMK matkarada, mis viib vahepeal laiemale sihile ja edasi Ahnejärve juurest mööda mööda kitsamat rada. Ka siin võib kohata kohalikke värske õhu nautlejaid.

16 km peal ootab eest TP1. Kuigi algus on olnud lõbus ja kerge, siis rada on kaval, lõpp on kordades nõudlikum kui algus ja soovitan tankida. Enne ja peale TP-d on ka prügiala, kuhu palun omad tühjad pakendid jätta, mille korraldajad kindlalt ära teavad koristada.

16,2 km läheb singel õige huvitavaks ja uue originaallaiuses 70+ cm lenksuga sõitjatel võib kohati kitsaks minna. Korraks suusarajale tagasi, kus mõnel tõusul võib kergemaid käike või lausa jooksusammu vaja minna ja singlile tagasi.

17,5 km korraks kruusateele ja vasakpööre metsarajale, mis peatselt kiirele metsateele viib.

19,7 km kaar ümber Haugjärve ja RMK matkarajale. Singel, juurikad, kraavid, mättad Raudi kanali ääres ja peale kraaviületust tagasi kraaviäärsele uuele lõigule. Alguses on pehme veel. Kohe läheb kõvemaks, sest ees ootab

Section 1: “parooda eri” ehk 1400 m raputusi mööda suurte kividega pinnatud teed, mis suht hiljuti siia alles veeti ja mis veel loodusnähtuste poolt korralikult laguneda pole jõudnud. Pea vastu, see on kõige pikem lõik, kus seda sõita tuleb! FS omad naeravad ja saavad aru, et investeering on läinud asja ette.

22,0 km paroodatee lõppedes võta hoog üles, üks väike järsak ootab ees. Edasi keerutab rada mööda suusarada - metsateed.

24,4 km madalam ja pehmem koht, jõeületus ja sild. Siin on talvel ikka hundijälgi nähtud.

Edasi tuleb pikk sirge metsateel, kus 25,1 km peal vahefinish. Paistab kaugelt, kui raudu peab vahetama.

Peale VF 2 kurvi ja uus TP2, et enne turbaraba ja karjääri väike turgutus võtta. Enne ja peale TP-d on ka prügiala, kuhu palun omad tühjad pakendid jätta, mille korraldajad kindlalt ära teavad koristada.

27 km peale TP-d keerame paremale ja algab

Section 2: Turbamülgas 1. väikese metsaraja järel jõuame turbaväljadele. Kes jõuab, vaatab paremal avanevale vaatele, kus ühes pildis nii turbaväljad kui kaevandused kui ka taamal paistvatele Eesti Energia elektrijaama korstnatele. Ja suured ekskavaatorid. Aeg selfie jaoks.

Üsna tehniline kilomeeter mööda turbast teed, kus märjematest kohtades möödalaveerimine nõuab hoolikat ettevaatamist ja olukorra hindamist. Kel jalga, teeb siin vahet!

27,6 km peal tuleb 40 m pikkune veetakistus üle settebasseini. Noorte- ja Matkasõit liitub korraks Põhisõiduga kuniks veetakistus ületatud. Sügavamas kohas on vett max 15 cm, enamasti ca 5 cm. Ettevaatlikult sõites saab kuiva jalaga üle.

Parempööre ja kohe üles uuele lõigule vallile, et korralikuma vaate saaks. Sõidetav, aga selle hetke jalaga suht raskelt. Vallilt alla, üle turba ja kiviklibuse väikeste puudega ala.

Edasi ootab ees 7 km karjääri kivisel pinnal, millest 3 km tehnilist singlit. Kivid on karmid, liiga õhukest rehvi ei armasta. Vanemad lõigud muutuvad aina paremini läbitavateks.

Algus on hetkel pigem kitsam ja pehmem karjääri hooldustee, mis laskub

29 km peal laiale karjääri teenindusteele ja all terav vasakpööre. Kolme noole märk laskumisel on lahtiste kivide tõttu, ettevaatust!

Jätkame 500m mööda karjääri teenindusteed. Saab selga sirutada, geeli ja lonksu juua võtta. Edasi paremale kitsale rajale esimesele singlile. Osavamad sõidavad siit hooga üles. Ettevaatust, kivine laskumine!!!

30 km tõus kaldega rajal, lahtised kivid. Veerev lõik noorendiku vahel. Sekka üsna raputav.

30,5 km ohtlik laskumine karjääri teenindusteele, vasakpööre ja kiired 500 m mööda seda. Saab selga sirutada ja lonksu võtta. Neid hetki ei pruugi siin kaevanduses palju tulla, kasuta aegsasti.

31 km ühe järsu lõiguga, aga muidu lauge ja mõnus tõus kivisel teel, kus ka lahtiseid kive

31,5 km vasakpööre rulluvale metsa väljaveoteele, vahepeal kivine laskumine ja tõus. Lahtised kivid, aga tugevad ja osavad sõidavad sellest üles!

32 km 3 noolega laskumine alla kaevanduse teenindusteele ja kohe uus lõik!

Paremale üles, sinka-vonka mööda nõlva ja 3 noolega laskumine.

33,7 km tõus ja rajameistri lemmiklõik

Section 4: Rock Garden. Viivikonna karjääri moodi. Fati ja FS omanikud muigavad. Iga aastaga aina sõidetavam, me 2016 alles tegime selle!

34,5km ohtlik laskumine kaevanduse teenindusteele ja kiire kilomeeter, peale mida jõuame tagasi turbale, kus ees ootamas sedapuhku niiskuse tõttu eriti aeglane turbane tee tagasi tahkemale pinnasele.

35 km Noorte- ja matkasõidu rada ühineb Põhisõidu rajaga. Pea vastu, TP3 pole kaugel!

Peale purret jõuame TP3 36,7 km-l. Siin ootavad lisaks jookidele ka varurehvid. Tähistatud prügiala ka.

Edasi 700m “briketilõiku” ehk liigume mööda kunagist turbatööstust teenindanud raudteetammi. Raputab, nagu rongiga! Osad liiprid on veel maasse jäänud. FS ja fätimehed naeravad.

37,5 km peal läheb kiiremaks

38,5 km peal hüvastijätt turbaga, läheb niiskemaks, kuna liigume raba servas ja praeguse ilmaga tuleb ette vaadates otsida tahkemaid kohti.

40 km taas kõvemal pinnasel ja siin peaksid kuulma juba staadioniteadustaja häält. Õige, finish on väga lähedal! Üks pikk laugelt tõusev sirge ja otse edasi mööda laugelt tõusvat sirget.

Käes on lõpukilomeeter, mis liigub vastupidi suusarajaga. Lai ja viimane võimalus oma koht paika panna!

Vahetult enne finishit viimane laskumine ja kontranõlv, millele järgneb hüpe. Paremalt saab mööda sõita.

Finish!

 

Osavõtutasud

 

kuni 18.04

kuni 25.04

kohapeal

Põhisõit

24

30

40

Põhisõidu soodushind (2000.a. ja hiljem sündinud ning 1958.a. ja varem sündinud)

15

20

30

Noorte- ja matkasõit

15

20

30

Noorte- ja matkasõidu soodushind (2000.a. ja hiljem sündinud)

10

15

25

Ümberregistreerimine sama distantsi piires või pikemalt sõidult lühemale

10 10

15

Ümberregistreerimine lühemalt sõidult pikemale või soodushinnalt tavahinnale

15

15

20

 

 

 

 

Muu info

 

Kas teadsid, et …

 

  • Tallinnast on Pannjärvele 175 km, Google’ järgi jõuab autoga kohale alla 2h sõiduga

  • Ja Elroni rongiga jõuad Jõhvi 2h ja 10 minutiga. Sealt sõidab tugevam poole tunniga starti, teistele tuleme bussiga vastu. Ja õhtul rongiga koju. Vahepeal jääb aega ka klaasikese taastusjoogi jaoks.

...